Vodič kroz tehnički pregled automobila

Dobro održavan automobil zadovoljan je automobil. Osim svakodnevne brige o punini rezervoara, čistoći tapeta i stakala, svaki limeni ljubimac treba i profesionalni pregled kako bi dobio službenu dozvolu za radom. Tehnički pregled obavlja se obvezno pa je korisno biti upućen u sve što se na njemu događa.

Cijene goriva vode vas na putovanje kroz proces klasičnog tehničkog pregleda, kako biste se upoznali sa svime što se pomno pregledava i što vas dijeli od produljenja valjane vozačke dozvole.

Prijava i dolazak

Proces započinje rezervacijom termina u odabranom servisnom centru. Za prijavu automobila na tehnički pregled potrebni su vam identifikacijski dokumenti – osobna iskaznica i vozačka dozvola i referentni kontrolni list prijave vozila (najčešće obavljeno preko interneta).

Po dolasku na tehnički pregled, utvrđuje se vjerodostojnost dostavljene dokumentacije i pregled može početi. Uspoređuju se podaci s prometne dozvole s automobilom – podudaranje tablica i oznaka na gumama.

Početni pregled

Zadužena osoba počinje prvim pregledom, što najčešće biva provjera unutrašnjosti automobila, pomoćne opreme i vanjskih površina vozila. Pregledava se korozivnost i ispušni sustavi.

Provjere kočione tekućine

Cilj ovog koraka je provjera tekućine za kočenje, kako bi kočnice sa sigurnošću bile efektivne i ispravne. Način provjere tekućine za kočenje je testiranje njene točke isparavanja, koja ne smije biti ispod 155°C. 

Provjere kočione tekućine

Pregled guma i kočnica

Gumama se provjerava vrsta i istrošenost, isto kao i korozivnost s unutarnje strane. 

Kočnice se testiraju na koeficijent kočenja i jednakost efektivnosti radne i pomoćne kočnice, koja ne smije biti veća od 20 % sile kočenja. Ovaj korak neizmjerno je važan jer vam garantira sigurnu vožnju i kočenje u svim uvjetima na cesti.

Provjere baterije i elektrike

Svjetla, brisači vjetrobrana i drugi električni sustavi također se provjeravaju. Rad svjetala strogo je reguliran jer njegov intenzitet direktno utječe na druge vozače, a i na našu vožnju u loše osvjetljenoj okolini. Sve vrste svjetala (kratka, duga i maglenke) kontroliraju se regloskopom. 

Konzultacije i preuzimanje automobila

Tijekom cijelog pregleda, nadzornik vodi bilješke pomoću kojih će na kraju donijeti zaključnu ocjenu o stanju atuomobila. Nakon što je sve obavljeno, nadzornik pregleda provesti će vas kroz sve provedene zahvate i mjere, kako biste dobili transparentnu situaciju stanja vašeg vozila. Ako nakon toga nemate više pitanja, automobil je spreman za registriranje.

Registriranjem se prodiljava valjanost vozačke dozvole i možete legalno i sigurno voziti.

Samopreventivni tehnički pregledi

Svaki savjesni vozač kao naviku bi trebao imati kratke tehničke preglede koje provodi sam. Kako između svakog tehničkog pregleda prođe godina dana, nitko ne garantira da se već dan nakon pregleda nešto može poremetiti. Upravo zato bi nam svima u interesu trebalo biti odvojiti tu i tamo desetak minuta i, makar amaterski, provjeriti radi li naš automobil ispravno. 

Većinu toga možemo procijeniti osnovnim osjetilima – izgled guma, bridača i nadzornih uređaja procjenjujemo pogledom, ispušni sustav osluškujemo, a rad kočnica procjenjujemo pritiskanjem na iste. Iako neprecizno, dovoljno je uvjeriti se da ovi vitalni dijelovi automobila nemaju većih poteškoća koje mogu ugroziti našu vožnju.

Samopreventivni tehnički pregledi

Zaključak

Isto kao što ljudi trebaju pohađati sistematske preglede za vlastito zdravlje i predostrožnost, tehnički pregled garantira vam dugovječnost vašeg vozila, kao i maksimalnu sigurnost na cesti. Baš zbog tolike važnosti, tehnički pregledi automobila su obavezni pa je vožnja bez potvrde o adekvatnosti vozila još opasnija. 

Ažurnosti za ovim pregledima i pokazivanjem zanimanja za dobrobit vašeg vozila ne samo da se rješavate potencijalnih komplikacija, već i vašem vozilu dajete šansu da vas još godinama sigurno prevozi!